donderdag 19 november 2015

The smaller the miracle, the greater the wonder!


 

 

‘The smaller the miracle, the greater the wonder’ is mij aangereikt door Chabad. De streng orthodox-Joodse organisatie onder leiding van de Rebbe. Menachem Mendel Schneersohn z’’l is nog steeds een inspirerend leider. Menig les leer ik van hem. Zo ook deze.

Je weet mijn hart is slecht. Zo slecht dat ik in aanmerking kom voor een donorhart. Die zijn niet één, twee, drie voorhanden. Gelukkig is het “steunhart” uitgevonden en daar leef ik nu al drie jaar meer dan gelukkig mee. Mijn ziekenhuis tót steunhartimplantatie is het VUMC in Amsterdam. Daarna word ik overgebracht naar het UMC Utrecht, Men heeft zeer frequent overleg. De vraag steeds: “Hoe is het met het wonder?”.

Genoeg nu over mijzelf. Vandaag lees ik ECHT nieuws in de Israelische krant Yediot Achronot. Vandaag 19 november 2015. Van dit nieuws word ik warm en blij.

Het bijgaand artikeltje bij de foto luidt: “Heart & Soul”. De doktoren adviseren geen en ontmoedigen Sapir een kinderwens te willen. Zij heeft recent een harttransplantatie ondergaan. Haar zo alom bekende Israelische vastberadenheid en voortvarendheid leidt tot succes! Heel onlangs is Sapir uit het ziekenhuis ontslagen met haar prachtig mooie baby dochter.

Dit nieuws is een steun in de rug voor alle bezitters van een donorhart en een steunhart. Mijn positiviteit in denken en doen wil ik graag met je delen.  Van zo’n bericht gloei ik. Ben ik warm. Het maakt me blij. Nee: gelukkig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten