zaterdag 3 januari 2015

2015. G'ds eigen apotheek.


 

In het Jodendom mag je de naam van G’d niet uitspreken en ook niet schrijven. Vandaar de apostrof. Je doet ’t (nóg één)  er maar mee. Enige tijd geleden kreeg ik een alleraardigst verhaal, interessant te lezen en weten en ernaar te leven. Ik wil het graag delen. In de Nederlandse vertaling. Ik wens allen een gezond 2015 toe, het jaar is nét begonnen. Je blijft je verbazen. 2015, da’s 2+0+1+5=8. Ik geef je nu de acht eitses, raadgevingen:

1.      Snijd een plakje wortel. Je ziet een oog. Wortel is goed voor je ogen, maar ook voor de bloeddoorstroming van je ogen

2.      Een tomaat heeft vier kamers en is rood. Gelijk het hart. Een tomaat zit vol lycopeen, héél gezond voor hart en bloedvaten

3.      Een walnoot lijkt op je hersens, voor zover aanwezig, en stimuleert méér dan drie dozijn transmitters om je hersenfuncties te verbeteren

4.      Druiven groeien en hangen in een tros in de vorm van het hart. Druiven lijken op bloedcellen, maar bovendien zijn zij levenskrachtig voedsel voor het bloed

5.      Kidney bonen heten niet voor niets zo. Zij lijken op de nier en zijn bij uitstek geschikt om de nieren beter te maken en de nierfuncties te versterken

6.      De zoete aardappel lijkt op de alvleesklier, pancreas, en houdt de functie van de pancreas in balans

7.      Bleekselderij lijkt niet alleen op botten, maar zijn ook onmisbaar voedsel voor sterkere botten. Bovendien een geweldige plaspil

8.      Snijd een doorsnee van elke citrusvrucht en je ziet de vrouwelijke borstklieren. Citrusfruit versterkt de gezondheid van de borsten en stoot lymfe af tot een goede balans. En let op: gebruik je tabletten tegen jicht, dan géén grapefruit
Tips uit G’ds eigen apotheek. Geloof je niet dan toch evenveel respect heb ik voor je en zullen we zeggen dat Darwin het bedacht heeft. Daar vertrouw ik niet zo op. Toeval bestaat niet, maar de mensheid heeft bovenstaande adviezen niet zelf bedacht. Kortom: doe er mee wat je wil, ik wens je sowieso een héél gezond 2015 toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten