zondag 11 mei 2014

Prijsvraag

Blogs moet je spannend houden. En interactief. En de mensen moeten wat te denken hebben. En de mogelijkheid een beetje competitief te zijn. En…een prijs kunnen winnen. Nou, hier komt ie!

                  10 10 10

By drawing only 1 line, how to make

                     9 1/2  ?

Succes! Ik hoor of zie ’t wel!
  
De anekdote bij deze serieuze vraag is de volgende. Ik kwam uit de Cap Gemini school en Cap fuseerde eertijds met het arrogante Volmac. Het was een overname en dat viel niet in goeie aarde bij die Volmaccers. In die periode moest ik eens een presentatie geven aan een stuk of wat Volmacsjalfies. Om het mezelf niet te moeilijk te maken was deze ‘prijsvraag’ mijn eerste sheet op de flip over. Het eerste vel op het presentatiescherm. “Tijdens mijn verhaal geen vragen en als je deze puzzel hebt opgelost, dan, ja pas dan, mag je een vraag stellen, dus interrumpeer me niet”, was mijn begeleidende gesproken tekst. Met boter en suiker. Succes verzekerd. Ik spreek over 1993.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten