woensdag 23 april 2014

Ie moakt wat met.

Je maakt wat mee. Wie veel reist kan veel vertellen. Zulke anekdotes tref je aan in mijn boeken.
Nu een recente, Chinese anekdote. Niet dat ik ooit in China ben geweest, nee, maar ze kennen mij daar wel. Dat blijkt. Geregeld koop ik in bij de Chinese food groothandel Amazing Oriental. Naast de Makro, industriegebied Amstel. Alles is er te koop. Ook andere landen ruim vertegenwoordigd. En praktisch alles even lekker. Wim de Bie: “…een Chinees spreekwoord zegt wat een Chinees spreekwoord zegt en nu alleen nog maar een Chinees spreekwoord zegt…”.  Laatst neem ik wat gedroogde Chinese paddenstoelen en andere sjeierokes (ratjetoe van groente) voor de soep en zo mee. Bij de kassa zeg ik tegen de Chinese dame twee van de tien Chinese woorden die ik ken. Goeiemorgen: “Tsjau Tsen”. Zij lacht mij vriendelijk toe en zegt hetzelfde. Enfin na zoveel producten komen de paddenstoelen. Tilt ze op en zegt breed lachend: “Chinees vlau getlaut?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten