donderdag 31 maart 2016

Vanavond 't Bloggersbal ! Wat een eer !

Wat een eer! Voor wie het niet geloven zal, 't draait altijd om 't bal. Twaalf dagen terug het jaarlijks Boekenbal.Twee weken geleden rolt een uitnodiging, zowel in de brievenbus, als in de email box. Van M.P. Dukdalf zelf, de voorzitter van CPNB. Collectieve Propaganda voor het Nederlandse Blog. Voor wie het niet geloven zal, 't draait altijd om 't bal. Een paar citaten uit de brief. "De jury besluit je (ik dus) met veel eer te benoemen tot één van de bloggers van het jaar. Op het komende Bloggersbal  op 31 maart 2016 's avonds vanaf middernacht in de Amsterdamse Stadsschouwburg wordt bijgaande prijs (zie afbeelding) mede aan jou overhandigd. Het verzoek is tevens om de openingsrede van 't bal voor je rekening te nemen. En wees je ervan verzekerd 't bal duurt tot diep in de nacht". Tot zover enkele citaten van Dukdalf. Dukdalf gaat overigens nog verder met de nodige complimenten voor mijn zeven boeken en inmiddels een enorm aantal blogs. De één om te lachen, de ander om te huilen. Per blog een ontspannend vijftal minuten over vroeger, over heden. Begrijpelijk voor iedereen. En, volgens CPNB, niet slechts het aantal blogs, de leescijfers, nee, de waardering is -gemeten- ook hoog. Je wilt begrijpen dat ik brief en email wel twee keer lees. Voor wie het niet geloven zal, 't draait altijd om 't bal. Met gezwinde spoed kruip ik voor het toetsenbord. Ik zal en moet een beetje knappe speech in elkaar bakken. En dat kost wat tijd. Taxi is geregeld en bij de balie liggen de consumptiebonnen. Souper inbegrepen. En voor wie het niet geloven zal, 't draait altijd om 't bal. Wat denk je? Ik ben zo trots als een aap met zeven ....  Een tipje van de sluier van mijn speech, die eindigt met het lied "'t Bal", ja! ik heb ook ongekende zangkwaliteiten. Een paar regels uit het lied (*).

Neem nu een heel groot feest
Neem nu een heel groot feest
En wat is dan de quintessens?
Wat is de essentie?
Wat is het nou geweest?
Wat is het nou geweest?


Is het de wijn?
Is het de gein?
Wat maakt nou eigenlijk zo'n feest zo fijn?
Wat maakt nou eigenlijk zo'n feest zo fijn?

Refrein:
't Draait altijd om 't bal
't Draait altijd om 't bal
En wie het nog niet geloven zal
Opdat hij weten zal, 't draait altijd om 't bal.



De erkenning, de bijpassende prijs zijn zeer betekenisvol. Overeenkomstig mijn karakter -hoe weet ie 't? - voor mij 'the key to  success'. Hoe dan ook vanavond vanaf laat tot diep in de nacht en voor wie het niet geloven zal, ja tot ver 's morgens vroeg ben ik in de Stadsschouwburg op 't bal !



* gebaseerd op een lied van Jaap Fischer, 1963.

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd Bert! Ik lees het nu pas, maar desalniettemin chapeau. Leuk feestje, dat bal?

    BeantwoordenVerwijderen